19 Kasım 2013 Salı

Muharrem Ayımız Mübarek Olsun. MUTLU, HUZURLU YILLARRRRRR...


Sessiz sedasız da olsa, yeni bir yıla girdik. Muharrem ayı biz Müslümanların yeni yılı, ancak nedense Noel'i daha iyi biliyoruz, kutluyoruz. Şöyle bir blogları gezdiğimde yabancı sitelerde Noel için öyle güzel ve etkileyici, göz alıcı çalışmalar var ki; aksine biz geleneksel değerlerimizi de yaşatma-ma çabası içerisindeyiz. 
Çok şükür bu yıl da komşularıma, iş yerindeki arkadaşlarıma aşure yapıp, dağıtabildim. Sizleri bilmiyorum ama ben bayılıyorum böyle ufak paylaşımlara. Öyle ya, nerdeyse bir yıldır oturduğum binamdaki insanların bazılarını yeni görüyorum! Apartman kültürünü can çekişmesine rağmen yaşatmaya çalışmak arzumuz. Belli mi olur bir gün bakarsın bir komşum gelir kapıma kahve içmeye, sohbet etmeye...
Size dumanı üstünde, aroması içinde, tadı damaklarda lezzet patlamaları yaratan, önce gözü sonra mideyi doyuran enfes aşure tarifimi paylaşmak istiyorum. Tam da şimdi. :)

Malzeme Listemiz:

Ölçülerimi büyük boy kupa bardak ile veriyorum.
  • 2 bardak aşurelik buğday (bir gece önceden ıslatılmış)
  • 1 bardak mini boy kuru fasulye (bir gece önceden ıslatılmış)
  • 1 bardak nohut (bir gece önceden ıslatılmış)
  • 1 bardak ince doğranmış kuru kayısı (bir gece önceden ıslatılmış)
  • 1 bardak ince doğranmış incir (bir gece önceden ıslatılmış)
  • 1 bardak kuru üzüm (bir gece önceden ıslatılmış)
  • Yarım portakalın suyu
  • 1 portakal kabuğu (küçük küçük doğranmış)
  • 1-2 adet elma (soyulup küp küp doğranmış)
  • 4-4,5 bardak toz şeker
  • fıstık
  • fındık
  • ceviz
  • nar
  • tarçın

Yapılışı:

Kuruyemişler hariç hepsini ayrı ayrı kaynatıp, ki ben bu aşamada düdüklü tenceremi kullandım. Yaklaşık 17'şer dakika nohut ve fasulyeyi 20 dakika da buğdayı kaynatıp ayrı ayrı süzüp soğuk suya tuttum. Aşırı yumuşayıp dağılmasınlar diye. Kuru meyveleri de ayrı ayrı yumuşayıncaya kadar kaynattım. İncirin ve üzümün suyları koyu renk olduğu için süzdüm. Kayısının suyunu buğdaya ekledim. Elma ve portakal kabuğunu birlikte kaynattım.
 Bu zor aşama bitince evdeki en büyük ve geniş boy tencereme hepsini katıp üzerini 3 parmak geçecek kadar sıcak su ekledim. Şekeri de atıp iyice kaynattım. Yalnız incirleri kesinlikle bu aşamada içine eklemeyin. Aksi halde kararıyor. Arada sırada tadına bakarak şekerini ayarlıyorsunuz. Şekerin yoğun tadı sıcakken aldatmasın, çünkü soğudukça şekerin tadı istenilen kıvamı buluyor. Bir de soğuyunca iyiden iyiye suyunu çekeceğinden biraz sulu bırakmakta fayda var. Altını kapatmadan 2-3 dakika önce incirleri atıp, ocağı kapatıyoruz.
Aşurelerimizi kaselerimize doldurup üzerine bolca kuruyemiş ve narımızı serpiştiriyoruz. Ben tarçınsız olmaz diyorum kesinlikle. Tarçınımızı döktükten sonra servise hazır. Afiyet olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder